Checklist voor je kantoor inrichten


Interieur, Werkplek / zondag, november 14th, 2021

Je kantoorinrichting gaat met onze handige checklist absoluut een stuk sneller. Je bent er niet alleen van verzekerd dat je alles hebt dat nodig is. Ook dat je geen onderdeel op het kantoor meer vergeet. Waardoor je later of achteraf nog aan het inpassen en oplossen bent. Ga ermee aan de slag! Je bent niet de enige die van ons overzicht weet te profiteren. Kijk daarbij ook eens op de Lockerkasten Shop voor meer informatie en om een beeld te krijgen van de vele mogelijkheden. Absoluut een aanrader om je er eens goed in te verdiepen.

Kies een passende uitstraling

Als bedrijf heb je natuurlijk een bepaalde uitstraling voor ogen. Je kunt denken aan een stijl of aan de huisstijl van je bedrijf die moet terugkomen. Dat kun je dus bij het inrichten van je kantoor helemaal zelf vormgeven en bepalen. Waarbij het natuurlijk leuk is om persoonlijke items extra te laten terugkomen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan spreuken op de muur of foto’s van hoe je ooit begonnen bent.

Kies de juiste meubels

In een kantoor zijn de juiste meubels essentieel. Je hebt misschien een groot bureau nodig of veel ruimte om spullen een plek te geven. Je kunt hierover nadenken waardoor je het ook in de praktijk vorm kunt geven. Schrijf gewoon eens op welke meubels je handig lijken en of hier ruimte voor is. Zowel in financiële zin als in werkelijke ruimte.

Bepaal de indelen aan de hand van de ruimte

Een indeling moet helder en logisch zijn. Je moet overal makkelijk bij kunnen maar ook meer dan voldoende ruimte hebben om spullen op te bergen. Hier kun je tijdens het indelen echt rekening mee houden.

kantoor inrichten

Zorg voor sfeer en aankleding

Fijn werken vraagt natuurlijk om een heerlijke sfeer of combinatie van verschillende soorten sferen. Je moet je op het gemak voelen en het moet inspiratie en motivatie geven er weer een mooie dag van te maken.

Zorg voor de juiste kantoorartikelen

Natuurlijk kun je niet goed werken als je niet de juiste kantoorartikelen in huis hebt. Daarom is het goed om deze artikelen op rij te zetten en mee te nemen in de indeling voor je kantoor. Hoe klein of groot deze kantoorartikelen ook zijn. Zo kun je een beter en efficiënter een kantoor inrichten.

Bepaal wat je budget is

Tot slot is het budget natuurlijk niet onbelangrijk. Wanneer je duizenden euro’s te besteden hebt zijn er waarschijnlijk weinig problemen. Maar wil je kleinschaliger investeren? Dan zul je uiteindelijk echt wel keuzes moeten maken in wat je belangrijk vindt en wat je echt nodig hebt op je kantoor. Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om een goed bureau te kopen en een goede ergonomische stoel. Minder decoraties of een open kast. Niet voor de dure merken te gaan maar voor praktisch goedkopere varianten hierop. Vrijwel elk bedrijf dat je in kantoorartikelen, meubilair en inrichting kan voorzien heeft hierin veel mogelijkheden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *